Reflectie en inspiratie

Na weken van schrijven, gesprekken voeren en - veel - uitleggen heb ik deze week mijn social media plan besproken tijdens de leergang Social Media. Tot tevredenheid van cursusleider Paul Blok. Elke cursist verdedigde zijn plan en werd door de anderen van commentaar en advies voorzien. Zeer nuttig en een aansporing voor mij om verder te gaan met de inzet van social media.

Hoewel het schrijven van het plan de leergang afsluit, begint het nu pas echt voor onze organisatie. We gaan in één wijk in Groningen een proef doen waarbij we social media inzetten in aanvulling op de - traditionele - communicatiemiddelen. Zo kunnen we ervaren welke (on-) mogelijkheden de inzet van social media biedt. We zullen ondervinden welke inspanning - in techniek, beheer en begeleiding - onze organisatie en haar medewerkers (kennis en vaardigheden) moeten verrichten om tot een gewenst resultaat te komen. Ook ervaren we zo of wijkbewoners deze manier van communiceren waarderen en zelf toepassen. Ervaren wijkbewoners onze deelname aan hun gesprekken als ‘formele’ communicatie vanuit de gemeente? In de proef kunnen we dit nagaan. We ondervinden of we díe wijkbewoners bereiken die we via de ‘traditionele’ communicatiekanalen niet bereiken. Aan de hand van de opgedane ervaringen kan de gemeente Groningen een breder geformuleerd beleid op het gebied van social media opstellen.
Na een zorgvuldige voorbereiding stropen we nu de mouwen op. Natuurlijk is het resultaat van de proef nog ongewis. Maar "The proof of the pudding is in the eating." Het wordt vast een zeer smakelijk baksel!

Tijdens het schrijven van een social media plan voor de gemeente Groningen blog ik over onderwerpen die ik tegenkom: eye openers, dilemma's en open deuren. Opmerkingen, reacties en suggesties zijn van harte welkom! Dit is de 8e blogpost.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Aandacht maakt alles mooier

Hoe overleef ik 24 uur zonder smartphone?

"The internet is personal again"