Let's get it started

"Goed bereid, kost tijd" schreef ik in mijn vorige blog. De directie wilde mijn social mediaplan nog eerst met de wethouder bespreken. Wethouder Frank de Vries is helemaal vóór de proef met inzet van social media. Hij suggereerde zelfs een "radicalisering van de participatie" en moedigt nieuwe vormen van burgerparticipatie aan.

In de tussentijd heb ik de collega's die meedoen aan de proef een stoomcursus Twitter gegeven en hebben we 'zakelijke' accounts aangemaakt op Twitter, Hyves, Youtube en Flickr. De BlackBerry's en Ipads om op locatie en buiten kantoortijden te kunnen experimenteren, zijn besteld en de data abonnementen geregeld. Op het stadhuis beginnen mensen nu ook zenuwachtig te worden van ons experiment. Ook al omdat een andere Groningse wethouder op twitter al twitterend een uitglijder maakt. (overigens zie je dat de politici massaal kiezen voor het 'microblog' en het eigen weblog laten zitten)

De voorbereiding was langdurig en zorgvuldig. Het creëren van draagvlak kostte tijd en overredingskracht. De praktische voorbereiding was intensief en soms chaotisch. Nu is het tijd voor actie: Let's get this started!



Tijdens het schrijven van een social media plan voor de gemeente Groningen blog ik over onderwerpen die ik tegenkom: eye openers, dilemma's en open deuren. Opmerkingen, reacties en suggesties zijn van harte welkom! Dit is de 10e blogpost.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Aandacht maakt alles mooier

Hoe overleef ik 24 uur zonder smartphone?

"The internet is personal again"